Skip to main content

Nõustamine ja mentorlus

Õpetamine koosneb erinevatest nippidest ja oskustest hoida klassis korda ja neid suunata. Usun, et kuigi õpetajatöös on väga tähtis sisemine soov selleks tööks ning kõige tähtsam osa on kogemustel, siis väga palju saab õpetajatöös õppida teistelt õpetajatelt. 

Toetan väga seda, kui õpetajad külastavad üksteise tunde. Õpetajal ei ole tihti aega oma igapäevatöö analüüsimiseks, aga teist õpetajat jälgides tekib alati seoseid oma tundidega ja tihti saab midagi kõrva taha panna. 

Ka see õpetaja, kelle tundi vaadatakse, mõtleb tunnis rohkem sellele, kuidas tema töö kõrvalt paistab. Loomulikult eeldab see õpetajatevahelist suurt usaldust. Külaline peaks olema oma tagasisides delikaatne ja keskenduma positiivsele ning mõnele soovitusele, mitte teise õpetaja vigadele.

Õpilasi saab suunata vaid koostööd tehes.

Kõige tavalisemad on vestlused kolleegidega, kus üheskoos üritatakse leida lahendusi probleemsetele olukordadele  või mõelda, kuidas õpilasi suunata, vaadata, kuidas neid selles veel edasi viia  ainetes, kus nad on tugevad (olümpiaadid), ning leida lahendusi, kui nad kipuvad mõne asjaga hätta jääma. 

Siinkohal on jälle tähtis koostöö lapsevanematega. Vastavalt õpilase tugevustele koolis saab soovitada huviringe, paluda lapsevanematel mõelda, kas õpilasel on piisavalt võimalust ennast liigutada ning spordiga tegeleda. Vahel tuleb paluda neid rohkem last toetada kodutöödes või hoopis soovitada eemalduda, et lapsel tekiks suurem iseseisvus ja vastutus oma asjade suhtes. 

Comments

Popular posts from this blog

Õppimise ja arengu toetamine

Arvestamine õppija erivajadutega Klassi ees seistes ei tohi unustada, et tegelikult ei õpeta me ju mitte klassi, vaid õpilasi.  Kui tundi ette valmistades peab õpetaja lähtuma grupi keskmisest tasemest, siis sageli on gruppides õpilasi, kellele see keskmine tempo on kas liiga kiire või liiga aeglane. Nõrgemad õpilased vajavad tihti individuaalset lähenemist. Olen leidnud, et kui vanematel õpilastel jääb tihti vajaka valmisolekust pingutada, siis noorematel õpilastel (1. kooliaste) tasub arendada õpioskusi. Näiteks näitan erinevaid mooduseid, kuidas lihtsustada sõnade õppimist. Siinkohal tasub vaadata õpilase õpistiili, sest mõnel toetab õppimist rohkem läbikirjutamine, mõni õpilane tahab endale sõnu tähthaaval ette lugeda, vahel aitab muude seoste otsimine, võrdlemine teiste sarnaste sõnadega. Need oskused jäävad õpilasele kogu eluks, ja on seega kõige tähtsamad. Olen leinud, et sellest on rohkem abi kui palvest lapsevanematele oma last toetada. Nõrgemate õpilastega ole...

CV

Nimi: Mari Loit Sünniaeg ja -koht: 29.09.1982, Tallinn Aadress: Videviku 29-17, Tallinn 10139 Telefon: 55524643 E-post:  kartulimardikas@gmail.com Haridus:  2000-2007  Tartu Üliko ol, p rantsuse keel ja kirjandus, bakalaureuse kraad    (Tunnistus lisas) 2003-2004 Erasmus programm Université Paris XIII 1997-2000 Tallinna Prantususe Lütseum   1989-2007   Tallinna Inglise Kolledž (varem Tallinna 7. keskkool)          Täiendkoolitus:  2018  SA Kiusamisvaba Kool:  KiVa stardikoolitus koolide KiVa-meeskondadele 2018 HITSA:  Tuleviku õpetaja: Õpikeskkonna ja hindamise kujundamine digiajastul 2018 Eesti Punane Rist: 16-tunnine esmaabikoolitus 2017 EELK Perekeskus: Positiivse ja vägivallavaba vanemluse toetamine läbi kooli 2009  Riiklik Eksami- ja Kvalifikatsioonikeskus: P rantsuse keele riigieksami suulise osa läbiviimine ja hindamine 2008 Merlecons ja Ko OÜ: Arenguvestluse läbiv...

Lisaküsimused

Tere! Tänan mu blogi läbilugemise eest! Standardist tulenev pädevuse osa: “Kirjeldab rühma ja õppija õpivajaduste analüüsimise meetodeid ja teoreetilisi aluseid.” Millisel kujul jõuavad teiste õpetajate kommentaarid ja hinnangud Teieni – meetod, analüüs? Meie kool on väike ja suhtlemine teiste õpetajatega tihe. Preaguseni olen saanud vajadusel teiste õpetajatega maha istuda ja nende arvamust küsida. Niisiis tulevad aineõpetajana teiste õpetajate hinnangud ja tähelepanekud läbi vestluste. Näiteks ravitakse ühel õpilasel depressiooni. Seda teades jälgin tunnis tema tuju ja valmisolekut kaasa töötada. Üritan tema meeleolu tõsta ja teda kiita, et parandada tema enesehinnangut. Kui näen, et tal on väga raske tunnis olla, luban teha tööd isesesvalt puhkeruumis. Kui näen, et tal on raske, informeerin sellest ka järgnevate ainete õpetajaid, et nad teaksid juba eelnevalt sellega arvestada. Ühe õpilase klassijuhataja palus lasta õpilas...